Інноваційний університет і лідерство.
Фаза VII: Моделі вищих навчальних закладів і стратегії розвитку.
День перший.
Приємні емоційні зустрічі з друзями, нові знайомства.
Привітання професора Тараса Фінікова, координатора проєкту з української сторони та професора Роберта А.Сухарського, координатора проєкту з польської сторони; інформування про мету та завдання Фази VII.
Проректор Варшавського університету з питань аспірантури та юридичних питань професор Адам Невядомскі, коментуючи стратегію розвитку Варшавського університету, повідомив, що в їх університеті саме ректор готує стратегію університету, а сенат університету приймає їі повністю або вносить корективи.
В польських університетах стратегія, з одного боку, не є обовʼязковим документом, тобто немає прямого покарання за її відсутність, а з іншого боку, не можна, наприклад, за її відсутності започаткувати нову освітню програму, відкрити новий вищий навчальний заклад.
Відповідаючи на питання про специфіку докторської школи в Польщі, професор повідомив, що біля третини аспірантів (докторантів в польській системі вищої освіти) захищпюсь дисертацію протягом чотирирічного терміну навчання.
При цьому в Польщі аспірант може захиститись і після закінчення навчання в аспірантурі.
З Тарасом Фініковим розглядали різні варіації існуючих класифікацій закладів вищої освіти в Україні, критерії, які для цього використовуються, актуальність таких критеріїв. Намагались разом зрозуміти, що таке «дослідницький», «світоглядний», «підприємницький» університет; які критерії покладені в основу такого поділу; які зво сьогодні (якщо такі є) можна віднести до наведених вище видів університетів.
Очевидні, здавалось б речі, стали вже й не такими очевидними.