СИЛАБУСИ
вибіркових дисциплін за освітньою програмою
“Прикладна економіка”
Стратегія підприємства – ЗАВАНТАЖИТИ
Управління якістю – ЗАВАНТАЖИТИ
Державне регулювання економіки та економічна політика – ЗАВАНТАЖИТИ
Моделювання та оптимізація економічних систем – ЗАВАНТАЖИТИ
Електронна комерція – ЗАВАНТАЖИТИ
Бізнес-планування – ЗАВАНТАЖИТИ
Прикладний маркетинг* – ЗАВАНТАЖИТИ
Стратегії сталого розвитку* – ЗАВАНТАЖИТИ
Анотації вибіркових дисциплін за освітньою програмою
“Прикладна економіка”
Навчальна дисципліна | Державне регулювання економіки та економічна політика |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 1 рік, ІІ семестр |
Анотація |
Дисципліна “Державне регулювання економіки та економічна політика” посідає важливе місце у навчальному процесі, оскільки надає методологічні, методичні знання, допомагає сформувати практичне вміння щодо аналізу, оцінки і розробки заходів щодо реалізації економічної політики в Україні. В умовах сучасного глобалізаційно-інформаційного світу особливого значення набуває державне регулювання економіки, яке покликане забезпечувати рівновагу і сталий розвиток країни в цілому. Означений безперечний факт актуалізує вивчення комплексу проблем, що мають безпосередній вплив на процес регулювання економіки та економічну політику. Конкретні напрями, форми та масштаби державного регулювання економіки визначаються характером і гостротою економічних, соціальних, екологічних та інших проблем у будь-якій країні певного періоду. Вивчення дисципліни “Державне регулювання економіки та економічна політика” сприятиме підвищенню рівня загальноекономічної підготовки студентів, формуванню у них навичок науково-аналітичного опрацювання проблем з позицій державних інтересів. |
Форми контролю | Екзамен |
Навчальна дисципліна | Стратегія сталого розвитку суспільства |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 1 рік, ІІ семестр |
Анотація |
Вивчення дисципліни “Стратегія сталого розвитку суспільства” є формування системи теоретичних знань та практичних навиків необхідних при складанні та реалізації стратегії сталого розвитку національної економіки.
Завдання дисципліни: вивчення теоретичних основ сталого розвитку національної економіки; з’ясування факторів сталого розвитку та загроз сталому розвитку; отримання знань щодо співвідношення і взаємодії складових сталого розвитку: економічної, соціальної та екологічної; визначення основних типів стратегій сталого розвитку; вивчення світового досвіду формування та реалізації концепцій сталого розвитку; отримання практичних навичок щодо оцінки та аналізу сталого розвитку країни, регіону; визначення стратегічних пріоритетів сталого розвитку України; отримання практичних навичок щодо механізму реалізації моделі сталого розвитку в Україні. Предмет дисципліни: процес розробки концепції сталого розвитку, основні аспекти, рівні та принципи. |
Форми контролю | Екзамен |
Навчальна дисципліна | Моделювання та оптимізація економічних систем |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 1 рік, ІІ семестр |
Анотація |
Дисципліна спрямована на формування компетенцій щодо оптимального управління економічними системами, прийняття рішень у непередбачуваних умовах, професійного розвитку окремих осіб та/або груп осіб, здатності до подальшого навчання з високим рівнем автономності. Дисципліна передбачає ознайомлення з сутністю економічних систем, їх властивостями та класифікацією; моделями оптимального розподілу ресурсів в економічних системах макро- та мікрорівнів; оптимізаційними задачами управління запасами; матричними моделями планування діяльності економічних систем; оптимізацією систем масового обслуговування; багатокритеріальними задачами в управлінні економічними системами на підставі використання сучасних методів економіко-математичного моделювання та інформаційних технологій. Метою вивчення дисципліни є формування системного підходу до дослідження і оптимізації економічних систем та управлінської діяльності. Основними завданнями дисципліни є набуття знань зі сутності і змісту поняття системи та її структури; класифікації систем та засобів моделювання структури систем; методів аналітичного та імітаційного моделювання; методів розв’язання задач оптимального розподілу ресурсів в економічних системах; стохастичних моделей управління запасами; моделей міжгалузевого та міжрегіонального міжгалузевого балансів; поняття системи масового обслуговування та її основних кількісних характеристик; методів оптимізації систем масового обслуговування; критеріїв прийняття рішень в умовах невизначеності та конфлікту; методів розв’язання багатокритеріальних задач в управлінні економічними системами. |
Форми контролю | Екзамен |
Навчальна дисципліна | Стратегія підприємства |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 2 рік, І семестр |
Анотація |
Мета навчальної дисципліни: опанування загальних питань стратегії підприємства, стратегічного аналізу і цілевизначення, обґрунтування вибору моделі стратегії, характеристика комплексної і функціональної стратегії підприємства, методи реалізації стратегії та контролю за їх виконанням. Завдання навчальної дисципліни: формування у студентів уявлення про загальнотеоретичні основи стратегічного управління; з’ясування сутності поняття “стратегія підприємства”; опанування теоретико-методичних основ стратегічного планування; характеристика місця стратегічного планування у системі управління підприємством; ознайомлення із сучасним станом та напрямками розвитку методики опрацювання стратегії підприємства; озброєння студентів певними практичними навичками для самостійного здійснення необхідних робіт на усіх етапах дослідження, опрацювання та реалізації стратегії підприємства. Предмет: система планування та прогнозування суб’єктів господарювання. Економічні, організаційні, управлінські аспекти стратегічного розвитку. |
Форми контролю | залік |
Навчальна дисципліна | Підприємництво і бізнес-культура |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 1 рік, ІІ семестр |
Анотація |
Мета навчальної дисципліни: формування системи знань щодо сутності підприємництва як особливого виду діяльності, певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру підприємства, сучасної форми господарювання виробничо-комерційних структур в умовах ринкових відносин; набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем. Основні завдання навчальної дисципліни: ознайомити із сутністю та теоретичними основами- підприємництва та бізнес-культури підприємства; розкрити особливості здійснення підприємницької діяльності в сфері малого бізнесу; визначити методичні підходи щодо технології започаткування підприємницької діяльності та її ресурсного забезпечення; виробити навички управління розвитком підприємницьких структур; презентувати новітні засоби ефективного формування бізнес-культури підприємства і забезпечення її результативності в сучасних умовах господарювання. ознайомити з методами та підходами щодо аналітичного- оцінювання результатів бізнесу; навчити розробляти та обґрунтовувати шляхи підвищення ефективності підприємницької діяльності. |
Форми контролю | екзамен |
Навчальна дисципліна | Економічна діагностика |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 1 рік, І семестр |
Анотація |
Сучасні умови господарювання формують високі вимоги до оцінки діяльності господарюючих суб’єктів. Особлива увага приділяється підприємству як первинній ланці економіки держави, оскільки саме тут створюються конкретні економічні блага, які стають першоосновою національного багатства. Дисципліна «Економічна діагностика» озброює фахівця методичними підходами до оцінки результативності господарської діяльності і визначення реального фінансово-економічного стану підприємства в цілому або окремих його аспектів. У підсумку на базі результатів діагностики розробляються рекомендації з удосконалення функціонування бізнес-процесів підприємства, стабілізації або поліпшення його фінансового стану Мета вивчення: отримання знань про особливості застосування методів економічної діагностики в сучасних умовах господарювання. Аналіз системи критеріїв, що дозволяють визначити поточний стан і перспективи розвитку підприємства в таких сферах як підвищення конкурентоспроможності підприємства та продукції підприємства, визначення та підвищення виробничого потенціалу підприємства, забезпечення стійкого фінансового стану та економічної безпеки. Завдання: розгляд особливостей виробничо-господарської діяльності вітчизняних підприємств, а також обґрунтування передумов і факторів, що становлять істотний вплив на внутрішній економічний механізм кожного підприємства; узагальнення та систематизація знань в галузі оволодіння навичками здійснення економічної діагностики за різними напрямками для забезпечення ефективного управління підприємством; підготовка і обґрунтування конкретних практичних заходів для підвищення ефективності діяльності підприємства в конкурентних умовах господарювання. Предмет вивчення у дисципліні Предметом вивчення в дисципліні є загальні закономірності, принципи визначення стану підприємства; розвиток потенціалу підприємств в ринкових умовах. |
Форми контролю | залік |
Навчальна дисципліна | Економічна оцінка бізнес-планів |
Статус | Вибіркова дисципліна |
Рік, семестр | 1 рік, ІІ семестр |
Анотація |
Практична реалізація будь-якого комерційного проекту значно ускладнюється, чи навіть стає неможливою, без попередньо розробленого бізнес-плану. Бізнес-план є не лише дійовим важелем управління підприємницькою діяльністю, а й засобом необхідного зовнішнього фінансування для започаткування нового або розширення діючого бізнесу.
Метою вивчення навчальної дисципліни є формування системи знань з теорії та практики розробки бізнес-проектів, а також оцінювання фінансової життєздатності проектів. Вивчення дисципліни передбачає: з’ясування сутності, цілей, загальноприйнятих логіки й методології розробки бізнес-плану; вивчення структури та змісту бізнес-плану; опрацювання найчастіше застосовуваних у практиці господарювання методів складання окремих розділів бізнес-проекту. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати: цілі, завдання та можливості використання бізнес-плану; структуру та зміст різних видів бізнес-планів; логіку, методи та підходи до розробки бізнес-проекту; основні методики проведення експертизи бізнес-проектів, вміти: формувати і розкривати зміст бізнес-плану; володіти практичними навичками та прийомами розробки бізнес-проектів; проводити презентацію та експертизу бізнес-проектів. |
Форми контролю |
залік |